Resultaat 1 - 10 (van 75)

Weergaveopties:

• Tentoonstelling over bijen houden in Bibliotheek Someren. Bekijk details

25 september 2024

Bijenhoudersvereniging St. Ambrosius Someren heeft in de bibliotheek een tentoonstelling over bijen en het houden van bijen ingericht. Directe aanleiding is het 100-jarig bestaan van de vereniging op 17 oktober aanstaande.

• Foto expositie: Helmen vol verhalen Bekijk details

11 september 2024

Op initiatief van Stichting Veteranen Helmond is de tentoonstelling ‘Helmen vol verhalen’ te zien in De Bibliotheek. Dit is een foto-expositie waarin kunstenares en veteraan Amy van Son op een eigentijdse wijze de ervaringen van veteranen uitbeeldt en dichterbij de maatschappij brengt.

• Leef een gezond financieel leven Bekijk details

28 augustus 2024

Onze samenleving vraagt je om financieel steeds flexibeler en onafhankelijker te zijn. Tegelijkertijd neemt de financiële kwetsbaarheid toe: 29 procent van de Nederlanders heeft niet genoeg spaargeld om twee maanden zonder inkomen rond te komen.

• Nieuwe Bibliotheek op school bij IKC Trudo Bekijk details

28 augustus 2024

Dinsdag 27 augustus is de nieuwe Bibliotheek op school bij IKC Trudo feestelijk geopend. De Bibliotheek op school is een structurele samenwerking tussen school, bibliotheek en de gemeente Helmond. Met deze samenwerking komt er extra aandacht voor leesplezier en leesvaardigheid op school.

• Bezoek de open dag van het Huis voor de samenleving Bekijk details

13 augustus 2024

Op zaterdag 12 oktober opent het Huis voor de samenleving in Deurne haar deuren voor alle belangstellenden. Van 10.00 tot 16.00 uur zijn bezoekers welkom om een kijkje te komen nemen, het gebouw te bezichtigen en kennis te maken met de organisaties in het Huis.

• Bibliotheken in Deurne, Asten en Someren vanaf september langer open Bekijk details

2 augustus 2024

Vanaf maandag 2 september verruimen de bibliotheken in Deurne, Asten en Someren de openingstijden. Dit is mogelijk door de toekenning van een speciale financiering vanuit de rijksoverheid.

• Samenwerking Stichting Leergeld en de Bibliotheek Helmond-Peel Bekijk details

18 juni 2024

Stichting Leergeld Helmond en Deurne en de bibliotheek gaan samenwerken om gezinnen met een laag inkomen te ondersteunen. Dankzij de samenwerking kunnen kinderen uit gezinnen met een klein budget toch deelnemen aan jeugdactiviteiten die de bibliotheek organiseert.

• Bibliotheek Deurne genomineerd voor Beste Bibliotheek van Nederland Bekijk details

14 juni 2024

Bibliotheek Deurne maakt kans op de titel ‘Beste Bibliotheek van Nederland’. De nieuwste vestiging van de Bibliotheek Helmond-Peel is samen met vier andere bibliotheken genomineerd. Van 1 tot en met 20 oktober kan iedereen die de bibliotheek een warm hart toedraagt zijn stem uitbrengen. Op 31 oktober wordt de winnaar bekend gemaakt.

• Succesvolle crowdfundingcampagne voor Blikkie 2.0 Bekijk details

30 mei 2024

We zijn verheugd om aan te kondigen dat de crowdfundingcampagne voor Blikkie 2.0 een groot succes is geworden. Dankzij de vrijgevigheid van onze donateurs hebben we ons doel bereikt en kunnen we doorgaan met ons belangrijke werk om het leesplezier van kinderen in Helmond, Asten, Someren en Deurne te bevorderen.

• Regio Helmond-Peel is 13 leescoördinatoren rijker Bekijk details

16 mei 2024

Afgelopen maanden hebben 13 leerkrachten zicht ingezet tijdens de cursus Open Boek 3.0. Afgelopen week hebben zij deze cursus met succes afgerond en hun certificaat mogen ontvangen. Zij zijn nu officieel leescoördinator van hun school.

Paginanavigatie