Leef een gezond financieel leven

Gepubliceerd op: 28 augustus 2024 15:03

Onze samenleving vraagt je om financieel steeds flexibeler en onafhankelijker te zijn. Tegelijkertijd neemt de financiële kwetsbaarheid toe: 29 procent van de Nederlanders heeft niet genoeg spaargeld om twee maanden zonder inkomen rond te komen.

Dankzij een samenwerking met de Rabobank kan de Bibliotheek Helmond-Peel inwoners van Helmond, Deurne, Asten en Someren stimuleren om stappen te zetten naar een financieel gezonder leven. De bibliotheek biedt workshops en lezingen aan waar nieuwe inzichten in geld en praktische tips en tools centraal staan.

Verschillende financiële thema's

In september start er een doorlopend programma over jouw financiële gezondheid. Thema’s die voorbij komen zijn:

• Besparen op je boodschappen
  • Verduurzamen van je woning
  • Starten op de woningmarkt
  • Financieel nalatenschap
  • Financiële bescherming in de digitale maatschappij
  • Een nieuwe financiële situatie na je pensioen

Alle bijeenkomsten vinden plaats in de bibliotheek en worden in de meeste gevallen gratis aangeboden.

De bibliotheek blijft het aanbod de komende tijd verder aanvullen met nieuwe financiële onderwerpen.

Wil je meer informatie over de activiteiten? Of wil je zeker zijn van een plaats en je alvast aanmelden? Klik dan op de knop hieronder. Je kunt binnenkort ook een informatiefolder ophalen bij de bibliotheek met uitgebreidere informatie.

Bekijk de activiteiten