Bibliotheek Helmond vier zondagen open in winter 2023-2024

Gepubliceerd op: 11 oktober 2023 11:16

Sinds december 2013 is Bibliotheek Helmond in de wintermaanden op zondagmiddag geopend. We zijn hiermee gestart, omdat we merkten dat er behoefte was onder onze bezoekers om ook op zondag terecht te kunnen. Sinds enkele jaren loopt het aantal bezoekers op de zondagmiddagen echter terug. Deze daling is al voor de coronaperiode ingezet en zet na corona door. Daarom wordt het aantal open zondagen in de wintermaanden teruggebracht naar één open zondag per maand.

Leuke activiteiten

Helemaal sluiten op de zondagen in de winter willen we niet. We bieden mensen namelijk graag een fijne en warme plek in de koudere maanden. We hebben ervoor gekozen om vanaf deze winter niet alle zondagen open te zijn, maar enkele zondagen te kiezen en op die dagen leuke activiteiten te organiseren voor bezoekers van alle leeftijden. Zo wordt het bezoek aan Bibliotheek Helmond op de open zondagen een uitje voor jong en oud.

Themazondagen

In de winterperiode 2023-2024 zijn we van november tot februari één keer per maand op zondag open. Je bent die dagen welkom van 12.00 tot 16.00 uur. Iedere zondag staat een ander thema centraal. We hebben bij het kiezen van de open zondagen rekening gehouden met andere evenementen in de stad en met de feestdagen zoals Sinterklaas, Kerst en carnaval. De zondagen vallen dus niet samen met deze feestdagen.

De open zondagen en de thema’s waar we voor gekozen hebben zijn:

• 12 november: Familiezondag
  • 17 december: Ontmoetzondag
  • 21 januari: Duurzame zondag
  • 25 februari: Jongerenzondag

De thema’s die centraal staan zijn onder voorbehoud en kunnen nog wijzigen. Benieuwd naar het programma op deze zondagen? Houd onze nieuwsbrief en social media kanalen in de gaten.

Bekijk de openingstijden