Verhoging abonnementskosten

Gepubliceerd op: 31 oktober 2023 09:29

Na zorgvuldige overwegingen hebben wij moeten besluiten om de abonnementskosten van het bibliotheekabonnement te verhogen met 2 euro per jaar. Vanaf 1 januari 2024 zullen de kosten voor een jaarabonnement geen 44 euro maar 46 euro bedragen.

De stijging van de abonnementskosten is het gevolg van verschillende factoren. Zo leidt de algemene inflatie tot hogere operationele kosten voor onze bibliotheken. Daarnaast blijven we investeren in het verbeteren van onze diensten, de programmering en collecties om aan de behoeften van onze leden te voldoen. We blijven ons graag ontwikkelen tot een centrale plaats voor ontmoeting, kennisdeling, cultuur en ontspanning in Helmond, Deurne, Asten en Someren.

Wat betekent dit voor mij?

Als je jaarabonnement voor 1 januari 2024 afloopt, betaal je nog het huidige tarief van 44 euro voor een nieuw jaarabonnement. Jouw tarief gaat dan eind 2024 pas omhoog. Leden waarvan het jaarabonnement op 1 januari 2024 of daarna afloopt, betalen het nieuwe tarief van 46 euro. Leden die geen automatisch incasso hebben afgegeven, ontvangen een maand voor het aflopen van hun abonnement een factuur met hierop de verhoogde prijs. Leden die wel een automatisch incasso hebben afgegeven, ontvangen geen bericht. De korting van 2 euro per jaar blijft gelden. Zij betalen vanaf 1 januari 2024 dus geen 46 euro maar 44 euro per jaar.

Servicemail

Alle betalende bibliotheekleden hebben op 31 oktober een servicemail ontvangen. Brieven versturen we om duurzaamheidsredenen niet meer voor dit soort berichtgeving. Leden van wie wij geen e-mailadres hebben, kunnen wij dus niet persoonlijk op de hoogte brengen van dergelijke wijzigingen.

Wil je in de toekomst onze servicemails wel ontvangen? Geef je e-mailadres dan door bij de balie van de bibliotheek, voeg je mailadres toe door in te loggen via deze website of stuur een mailtje naar info@bibliotheekhelmondpeel.nl onder vermelding van je pasnummer.

Meer informatie

We begrijpen dat een financiƫle wijziging uitdagingen of vragen bij je kunnen oproepen. Ik wil benadrukken dat we ons inzetten om onze bibliotheken en diensten toegankelijk te houden voor onze leden. We bieden bijvoorbeeld nog steeds korting op een abonnement als je een inkomensverklaring hebt. Voor inwoners van de gemeente Helmond is een abonnement met een inkomensverklaring zelfs gratis. Heb je vragen? Aarzel niet om contact op te nemen. Loop gerust binnen bij de bibliotheek of bel naar 0492 52 22 20.

We hopen dat je met veel plezier verbonden blijft aan de bibliotheek. Graag tot ziens!

Met vriendelijke groet,

Robin Verleisdonk
Directeur-bestuurder

Meer informatie over de tarieven en uitleenvoorwaarden