Stem op Bibliotheek Deurne als beste bibliotheek van Nederland

Gepubliceerd op: 2 oktober 2024 14:59

Bibliotheek Deurne maakt kans op de titel ‘Beste Bibliotheek van Nederland’ en jouw stem kan het verschil maken. Dankzij het prachtige multifunctionele gebouw in het hart van Deurne, de aanwezigheid van een Bibliotheek op school bij alle Deurnese scholen en projecten als ‘Van alle talen thuis’ en ‘Legimi’ is deze bibliotheek opgevallen bij de vakjury.

Stem direct

Bibliotheek met impact

De afgelopen jaren is er hard gewerkt door de Bibliotheek Helmond-Peel, waar Bibliotheek Deurne onder valt. Directeur-bestuurder Robin Verleisdonk benadrukt: “We hebben de laatste jaren grote stappen kunnen zetten, met dank aan de betrokkenheid van de Deurnese scholen en de gemeente.” Dit resulteert in een toegankelijke bibliotheek. Ank Mooren, manager Maatschappelijke Bibliotheek, vult aan: “We merken dat bezoekers de bibliotheek beter weten te vinden. We lenen ook meer boeken uit dan voorheen.”

Vakjury en publiek

De vakjury, die bestaat uit deskundigen uit de bibliotheekwereld, nomineerde Bibliotheek Deurne en vier andere bibliotheken. Samen met het oordeel van het publiek bepalen zij de uiteindelijke winnaar.

Stemmen

Van 1 tot en met 20 oktober kan iedereen via https://bibliotheekblad.nl/stem stemmen op diens favoriete bibliotheek. Op deze webpagina zijn ook de promotievideo’s van de vijf genomineerde bibliotheken te bekijken. Help Bibliotheek Deurne om deze mooie titel te winnen.

Stem op Bibliotheek Deurne