Samenwerking Stichting Leergeld en de Bibliotheek Helmond-Peel

Gepubliceerd op: 18 juni 2024 10:00

Stichting Leergeld Helmond en Deurne en de bibliotheek gaan samenwerken om gezinnen met een laag inkomen te ondersteunen. Dankzij de samenwerking kunnen kinderen uit gezinnen met een klein budget toch deelnemen aan jeugdactiviteiten die de bibliotheek organiseert.

Helmond

Helmonders met een laag inkomen kunnen een kaartje kopen voor een jeugdactiviteit bij de bibliotheek. De kosten kunnen zij daarna terugvragen bij Stichting Leergeld. Dit zorgt ervoor dat alle kinderen, ongeacht de financiële situatie van hun ouders, de kans krijgen om mee te doen aan leuke en leerzame activiteiten. Hiermee willen beide organisaties bijdragen aan een inclusieve samenwerking waarin iedereen kan deelnemen en zich kan ontwikkelen.

Deurne

Voor Deurne werkt het hetzelfde voor de inwoners die staan ingeschreven bij Stichting Leergeld Deurne. Ook zij kunnen de kosten voor kaartjes van jeugdactiviteiten terugvragen. Woon je in Deurne en denk je dat je in aanmerking komt voor deze regeling? Neem dan contact op met Stichting Leergeld Deurne.

Iedereen moet mee kunnen doen

“Het is belangrijk dat kinderen met minder financiële middelen ook kunnen deelnemen aan de waardevolle activiteiten die de bibliotheek organiseert,” zegt een woordvoerder van Stichting Leergeld. “We hopen dat deze samenwerking drempels wegneemt en kinderen de kans geeft om ook buiten school te groeien en te leren.”

Meer informatie

Voor meer informatie over het terugvragen van de kosten kunnen mensen die interesse hebben contact opnemen met Stichting Leergeld Helmond of Deurne.

Stichting Leergeld Helmond
E-mail: info@leergeld-helmond.nl
Telefoon: 0492 52 28 28 (op maandag, woensdag en donderdag van 9.30-11.30 uur).
Website: www.leergeldhelmond.nl

Stichting Leergeld Deurne