Opening Informatiepunt Digitale Overheid in Deurne

Gepubliceerd op: 7 september 2023 14:11

Op donderdag 7 september werd het Informatiepunt Digitale Overheid in Bibliotheek Deurne feestelijk geopend door wethouder Van Rinsum, Ank Mooren (Manager Maatschappelijk Bibliotheek) en Yvonne van Bussel (programmamaker bibliotheek).

Veel mensen hebben vragen over de overheid. Bijvoorbeeld over zaken zoals huur- en zorgtoeslag, belasting, rijbewijs, verkeersboetes, pensioen en uitkering. Dingen regelen met de overheid gebeurt steeds vaker op de computer via internet. Voor mensen die dit lastig vinden, is er het Informatiepunt Digitale Overheid. Zij kunnen hier terecht met vragen of voor hulp. Mensen kunnen ook terecht met vragen over het gebruik van een e-reader, computer of tablet. De medewerkers van de bibliotheek kunnen hierbij helpen. Ook mensen die geen lid zijn van de bibliotheek zijn welkom.

Wegwijzer in de digitale wereld

Yvonne van Bussel van de bibliotheek trapte de opening af. Zij is blij met de maatschappelijke rol die de bibliotheek kan vervullen met dit informatiepunt. Ze merkt dat veel mensen een wegwijzer in de digitale wereld kunnen gebruiken. Ank Mooren onderstreepte dit verhaal. De bibliotheek is er volgens haar niet alleen voor taal, maar ook voor digitaal. Wethouder Van Rinsum is erg blij met de komst van de bibliotheek naar het Huis voor de samenleving. De bibliotheek is een laagdrempelige plek voor inwoners om binnen te lopen met vragen. Samen met de andere organisaties in het Huis wil hij inwoners zo goed mogelijk proberen te ondersteunen. De ambitie is dat iedereen in de samenleving mee kan blijven doen.

Openingstijden

Mensen kunnen altijd in de bibliotheek terecht met vragen. Mocht de vraag uitgebreid zijn en meer tijd vragen, dan kan het zijn dat je wordt doorverwezen naar het spreekuur. De spreekuren zijn iedere woensdagmiddag van 14.00 tot 15.00 uur en iedere donderdagavond van 18.00 tot 19.00 uur.

Meer informatie over het Informatiepunt