Doe normaal Jongerenfestival

Gepubliceerd op: 2 februari 2024 12:17

De laatste open zondag in Bibliotheek Helmond staat in het teken van jongeren. Alle jongeren tussen de 15 en 25 jaar kunnen deelnemen aan gratis activiteiten op 25 februari.

Boksen, rappen, dansen, je eigen lyrics schrijven, een naamtag maken: een greep uit de activiteiten die op 25 februari gratis voor jongeren worden georganiseerd in Bibliotheek Helmond. Liefhebbers van hiphop kunnen aansluiten bij de interactieve masterclass over 50 jaar hiphop.

Opening expo: Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg

Tijdens het Doe normaal festival wordt ook de expositie van fotograaf Daisy Roefs geopend. De expositie ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’ richt zich op verschillende identiteiten en de vrijheid om jezelf te uiten. Kritiek op vluchtelingen, regenboogvlaggen die in brand worden gestoken en moslims die worden belaagd. Sommige groepen mensen liggen constant onder vuur. ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’ lijkt het motto van Nederland. Door dit telkens te herhalen, sluit je ontzettend veel mensen buiten. Want wat is ‘normaal’ eigenlijk? Roefs hoopt met deze serie bij te dragen aan een maatschappij waarin iedereen zichzelf durft te uiten en bovenal durft te vieren.

Aanmelden niet nodig

Het Doe normaal festival is gratis toegankelijk voor iedereen. Ook voor niet-leden van de bibliotheek. Aanmelden voor de activiteiten is niet nodig. Alle activiteiten worden doorlopend van 13.00 tot 16.00 uur georganiseerd. De masterclass begint om 13.00 uur en duurt tot 13.50 uur. De bibliotheek is geopend van 12.00 tot 16.00 uur.

Bekijk alle activiteiten