Nieuwe Bibliotheek op school bij IKC Trudo

Gepubliceerd op: 28 augustus 2024 14:42

Dinsdag 27 augustus is de nieuwe Bibliotheek op school bij IKC Trudo feestelijk geopend. De Bibliotheek op school is een structurele samenwerking tussen school, bibliotheek en de gemeente Helmond. Met deze samenwerking komt er extra aandacht voor leesplezier en leesvaardigheid op school.

Vier vrijwilligers hebben de afgelopen tijd heel hard gewerkt om de bibliotheek klaar te maken en in te richten. Zonder de steun van de vrijwilligers had de opening geen plaats kunnen vinden.

Alle leerlingen van groep 3 tot en met 8 waren aanwezig om de Bibliotheek op school officieel te openen. Directeur Sandra van den Akker sprak haar enthousiasme uit over de nieuwe aanwinst: “We hebben er lang naar uitgekeken om onze eigen bibliotheek binnen de school te hebben. Met deze prachtige collectie kan ieder kind nu met plezier een boek lezen.”
Ze benadrukte ook het belang van samenwerking: “Een goede samenwerking is de basis van dit succes. We zijn ontzettend blij met de ondersteuning van de Bibliotheek Helmond-Peel, en met name van leesmediacoach Merle, die ons helpt de collectie tot leven te brengen.”

Manon Verrijth, manager van de Educatieve Bibliotheek, deelde haar blijdschap over de gerealiseerde samenwerking: “Dankzij de gezamenlijke inspanningen van de school, de bibliotheek en de financiële steun van de gemeente hebben we deze prachtige bibliotheek kunnen realiseren. Het is altijd een feestje om een nieuwe bibliotheek te openen.” En bij een feestje hoort natuurlijk taart. leesmediacoach Merle heeft voor elke klas een taart.

Na de toespraken verzamelden de leerlingen zich buiten voor de officiële opening. Met een gezamenlijke aftelling van 3… 2… 1… werd het lint doorgeknipt en de nieuwe Bibliotheek op school officieel geopend.

De Bibliotheek Helmond-Peel wenst alle leerlingen en leerkrachten van IKC Trudo veel plezier met hun nieuwe bibliotheek en hoopt dat deze een bron van inspiratie en leesplezier zal zijn voor iedereen.