Gratis beveiligd internet via publicroam

Gepubliceerd op: 24 januari 2024 12:13

We vervangen onze open wifi-netwerken voor netwerken van publicroam. We stappen over, omdat deze netwerken beveiligd zijn. Mensen die gebruik willen maken van dit netwerk, maken één keer een account aan. Daarna word je automatisch verbonden, op alle plekken waar publicroam is.

In Bibliotheek Deurne en Bibliotheek Helmond maken we al gebruik van het netwerk van publicroam. Wanneer je dit netwerk aanklikt, word je gevraagd om een gebruikersnaam en wachtwoord in te vullen om verbinding te maken. Heb je nog geen inloggegevens? Op de webpagina over gratis wifi lees je hoe je inloggegevens kunt aanvragen. Het inloggen is een eenmalige actie. Daarna heb je op je apparaat altijd automatisch verbinding.

In de loop van 2024 zullen we publicroam ook installeren in Bibliotheek Someren. In Bibliotheek Asten wordt bekeken of publicroam via 't Kwartier kan worden geregeld.