Derde open zondag in het teken van duurzaamheid

Gepubliceerd op: 3 januari 2024 10:05

In een duurzame wereld zijn mens, milieu en economie in evenwicht. Er liggen grote opgaven, maar je kunt zelf met kleine dingen het verschil maken. Vraag je je af wat jij kunt bijdragen? Welke voordelen dit jou biedt? Dan is de Duurzame Zondag in Bibliotheek Helmond iets voor jou. Op zondag 21 januari ben je tussen 12.00 en 16.00 uur van harte welkom!

Gratis activiteiten

Naast informatie in onze collectie over duurzaamheid, worden er deze zondag ook interessante activiteiten georganiseerd. Heb je bijvoorbeeld ooit zelf papier gemaakt? In de bibliotheek leer je hoe je oud papier kunt hergebruiken en ga je zelf aan de slag met het scheppen van papier. Ook kun je zelf bloembommetjes komen maken, op pad met de Rommelrapers en meedoen aan de Fairtrade Quiz. Het mooiste van alles: deze activiteiten zijn leuk voor alle leeftijden en ook nog eens gratis!

Op Duurzame Zondag zullen ook energiecoaches van het Energiehuis Slim Wonen aanwezig zijn, om je te adviseren over het verduurzamen van je woning. Je kunt ook ontdekken hoe een zonnepaneel werkt en wat het verschil is tussen een led-lamp en een gloeilamp.

Bekijk de activiteiten

Boekenverkoop

We starten op 21 januari ook met de verkoop van afgeschreven boeken. Wekelijks bestellen we nieuwe boeken en schrijven we boeken af. Zo houden we onze collectie actueel en aantrekkelijk voor onze leden. De afgeschreven boeken worden te koop aangeboden.
De boekenverkoop is van 21 januari tot en met 3 februari in Bibliotheek Helmond tijdens de reguliere openingstijden. Je betaalt per boek € 1,00 en 10 boeken voor € 5,00. Ook niet-leden zijn van harte welkom.